Zwanger

ZWANGERFIT®

Op een gezellige en gezonde manier fit blijven tijdens deze belangrijke periode.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

In deze periode is het extra belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en je voor te bereiden op de komst van je kindje en het moederschap.
Sporten tijdens de zwangerschap heeft veel voordelen voor zowel je lichaam als je mentale status.

Je kunt altijd een keer (vrijblijvend) aansluiten bij een van de trainingen.

Als (sport)fysiotherapeut en pre- en postnataal trainer heb ik de kennis om jou te begeleiden bij het veilig sporten tijdens de zwangerschap.

De oefeningen en trainingen worden afgestemd op jou! Wat kan je lichaam (vandaag) aan? In welke fase van de zwangerschap zit je? Zijn er klachten van het bekken waar rekening mee gehouden moet worden? Is een oefening geschikt voor jou of moet er een aanpassing worden gedaan?

Geen twee zwangerschappen zijn hetzelfde zijn, dus de trainingen zijn dat ook niet.

Naast dat er enthousiast gesport wordt, ontstaan er vaak leuke contacten tussen de mama’s (in spe). Het is fijn om herkenning te vinden bij elkaar en om informatie en ervaringen met elkaar te kunnen delen.

Jij blijft fit en doet waardevolle contacten op, dat garandeert een flinke dosis MOMPOWER!

De trainingen vinden gedurende het hele jaar buiten plaats. Bij slecht weer kan er worden uitgeweken naar een locatie binnen.

Je bent van harte welkom om te starten met de trainingen na de termijnecho bij de verloskundige. Later starten kan op ieder gewenst moment. Je kunt door blijven trainen zolang jij dit prettig vindt, vaak is dit tot vlak voor de bevalling.

Je bent welkom om een gratis proeftraining te komen doen, meld je aan via het contactformulier. Ik zal je voorafgaand een intakeformulier toesturen, zodat ik weet waar ik rekening mee kan houden tijdens de trainingen.

Voorbereiden op de bevalling

Tijdens de trainingen krijg je al regelmatig informatie over de zwangerschap, bevalling en de periode na de geboorte van je kindje. Maar regelmatig wordt er een informatieavond georganiseerd. Het is handig om deze avond met je partner bij te wonen.

Je krijgt informatie over de verschillende fases van de bevalling, maar ook over hoe jij zelf invloed uit kunt oefenen op het verloop van de bevalling door middel van mindset, concentratie, houdingen en ademhaling en nog zo veel meer.

WANNEER
De bevallingsvoorbereiding is met partner en kan het beste gedaan worden tussen week 30 en 34 van de zwangerschap.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om in een groep de cursus te doen. Wil je toch graag samen met mij voorbereiden, neem dan contact op voor de mogelijkheden.